Goed volk hoor, die Nieuw-Zeelanders - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Joost Hillen - WaarBenJij.nu Goed volk hoor, die Nieuw-Zeelanders - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Joost Hillen - WaarBenJij.nu

Goed volk hoor, die Nieuw-Zeelanders

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

08 December 2014 | Nieuw Zeeland, Haast

Ik had al in juni 2014 voor 18 december a.s. een superromantitische boottocht voor A en mij geboekt op de Doubtful Sound, een zeer zuidwestelijk gelegen 'Fjord', van alles verlaten. Met z'n tweetjes op 'The Southern Secret', met een Kapitein en een Kok, en max 4 andere reizigers.
Eerst varen vanuit Te Anau over Lake Manapouri naar een verlaten landtong; daar een luxe busje nemen naar en over Wilmot Pass. Een Scenic Lunch. Afdalen naar de Doubtful Sound. Inschepen op luxe jacht. Ver, ver van de bewoonde wereld genieten van 'the incredible scenery, fishing, kayaking, mammal watching and sightseeing onboard'.
Diner à (max) six, aan boord overnachten in 'the Master Suite, a private double bedroom with ensuite bathroom and seperate shower, at the bow of the ship'. Volgende ochtend een exquise champagne-ontbijt, nog wat genieten van dolfijnen, pinguins en overige natuur en 's middags weer terug. Helemaal over de top. Qua alles.

Krijg ik gisterenmiddag een mailtje: of ik mijn reservering voor 8 december (niks de 18e, dus) even wilde herbevestigen, en dat ze me heel graag morgenochtend om 0900 am sharp zien verschijnen. HELP! ALARM!
We zitten op tien uur rijden afstand, dat gaan we echtzekernevernooitniet halen, dus wat nu? Papieren nakijken: ik, Koning Kluns. Alle eerder van de bootboys ontvangen bevestigingen gaan over 8, dus niet over 18 december. Dat heb ik gewoon zelf verkeerd gelezen dan wel onthouden. Gauw hun no show-policies doorgelezen: deze zijn duidelijk, want nul procent restitutie en nul recht op overboeken....

Laatste redmiddel: bellen, en dan vòl in het stof duiken: Sorrysorrysorrysorry, ohmygoodnesshowclumsyofme, , ipromisedthistriptomywifeonourweddingday, howcanibesuchafool, iplanneditallwrongitisallmyfault, bloodyforeigners, stupidtourists, sorrysorrysorrysorry........
Het is heel even stil. Dan klinkt het in nuchter Nieuw Zeelands: 'no worries, mate, can you make it the 11th?'
Dat kunnen we. En binnen 5 minuten heb ik de bevestiging in mijn mailbox, dat we nu donderdag a.s. mee kunnen.
Met dezelfde inhoud als hierboven in de eerste alinea's beschreven.

Goed volk hoor, die Nieuw Zeelanders!

• 08 December 2014 - 09:52

Xandra:

Heel veel plezier op de Doubtfull Sound, ik vond het een van de mooiste ervaringen en dan gingen wij echt niet zo luxe als jullie gaan doen. Enne tja wat kan ik zeggen van die NZ-landers zo zijn ze nu eenmaal als het kan dan is het echt geen probleem, dan wisselen zehet om. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

• 08 December 2014 - 10:12

Davy:

Buitengemeen geestig wellicht omdat 't zo herkenbaar is... zat hier in mijn balinese huisje met tranen in m'n ogen.. Zag het gebeuren!

Veel plezier op jullie romantische boot-tocht!

love,
    Davy

• 08 December 2014 - 11:00

Sander:

Zoals het jou wellicht inmiddels ook bekend is zijn Nieuw-Zeelanders over het algemeen (een paar rare doedeliedokies uitgezonderd) voor ons aller Ajax.

• 08 December 2014 - 19:39

Jeanne Misteli:

Gelukkig maar dat er nog goede mensen zijn op deze wereld! Klinkt allemaal wel heel mooi wat jullie gaan doen. Geniet! kus, Jeanne

• 09 December 2014 - 14:38

Toon:

En wat doen jullie nu op 18 December?

• 10 December 2014 - 16:19

Jan:

?........dat no worries mate....direct importeren naar Nieuw Nederland.