Harde landing - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Joost Hillen - WaarBenJij.nu Harde landing - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Joost Hillen - WaarBenJij.nu

Harde landing

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

31 December 2014 | Nederland, Bussum

Er liep deze veertien weken een spinragdun lijntje aan onheilsgevoel met me mee, naast de zeesleperdikke tros aan geluksgevoel. Af en toe kwam dat nare lijntje wat dichtbij: we vlogen de (tot MH19 omgedoopte) MH17, A had serieuze rugproblemen in week 1 (een terugkeer naar NL dreigde even), we gingen naar Hong Kong waar de vreedzame studendemonstraties steeds gewelddadiger beantwoord werden, we wandelden en fietsten in Sydney langs het Lindt Café, waar later een gijzeldrama plaatsvond en 'ons' september-regenwoudresort in Maleisië werd vorige week geteisterd door hevige wateroverlast met 160000 geëvacueerde streekbewoners (en veel touristen) als gevolg.

Maar: de piloot zette onze laatste vlucht fluweelzacht op Schiphol's landingsbaan, onze koffers kwamen als eerste op de belt, de douane woof ons door, maar visiteerde wel de mensen voor en achter ons, de trein naar Bussum Zuid kwam al na een minuut wachten voorrijden, de vrieskoude wandeling van station naar huis in Kuala Lumpurdunne kleding was snel voorbij, onvolprezen buurjongen D had de verwarming al aangezet. Welkom thuis, zeiden we tegen elkaar. Alles was goed gegaan.

Tot we het slot van de achterdeur op de vloer zagen. Daarna het doorzochte bureautje van A en de openstaande deuren van de servieskast. In onze slaapkamer was de met keilbouten van heb-ik-jou-daar vastgezette kluis verdwenen.
Met alles wat we nooit zouden willen kwijtraken er in.
De geplande rustige dagen tot Oud & Nieuw werden opeens gevuld met woede, emotie, politie, forensisch onderzoek, verzekeraars, slotenmaker, schade-experts, wanhopig Marktplaats afzoeken naar die éne ring en vloekend in dozen graven naar onvindbare aankoopnota's.

Niks fluweelzachte landing......

Nu, een paar dagen later, voelen we ons al wat beter. Buren, familie en vrienden zijn troostend en behulpzaam. De avond met onze kinderen was heerlijk en gezellig.
We weten weer dat in het lijstje 'Leed' ons verlies aan waarde en materie ver, vèr onder zwaardere zorgen en verdriet van anderen staat. Ons glas blijft halfvol.

We hebben een heerlijke tijd gehad. We waren blij met jullie reacties, tips en ervaringen. We hebben van alles beleefd en gezien.
Die harde landing van zondagochtend vroeg zal vervagen, de heerlijke herinneringen aan Maleisië, Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland zeker niet.

We wensen jullie een gelukkig en gezond 2015!

• 31 December 2014 - 10:24

Sander:

Wat klote..... En snoeiharde landing in de realiteit. Bah....goed dat je nu al weet dat het positieve zal overwinnen. Daarvoor heb je teveel meegemaakt en geleerd tijdens jullie prachtige avontuur waar ik via het digitale lijntje heb mogen meegenieten. Goede jaarwisseling en fantastisch 2015!!!

• 31 December 2014 - 11:05

Robert:

ik heb genoten van je verslagen en waande onszelf er ook weer, maar wat een domper die thuiskomst. Ik weet dat je een positief mens bent maar een paar gvd's zijn toegestaan.

Ik hoop voor jullie dat er toch nog wat boven water komt want die oude spullen uit het verleden zijn erg belangrijk, immers door het verleden sta je juist zo in het heden.

• 31 December 2014 - 12:02

Riet Repko:

Een ander welkom was jullie gegund maar dank voor de interessante verslagen en een mooi en goed 2015 gewenst!!!

• 31 December 2014 - 14:07

Naomi:

He, wat een naar einde van een prachtig avontuur waar ik weer met volle teugen van heb kunnen genieten. Hartelijk dank daarvoor. Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2015....ik hoop op nog zo'n mooie reis + bijbehorende reisverslagen

• 31 December 2014 - 15:39

Coco:

Jeetje Joost & A,
    Wat een harde landing en vervelende thuiskomst zo.
    Jullie zullen je een ongeluk geschrokken zijn, wat een domper!
    Alle sterkte de komende tijd.

Sluit 2014 maar snel af en snel 2015 in met mooie herinneringen aan jullie reis.
    Dank voor je fijne verslagen, altijd een gunst deze te lezen.

Alle goeds voor 2015!

X Coco

• 31 December 2014 - 16:27

David 't Hoen:

Hoe ongelofelijk zuur voor jullie deze "rude awakening" na een "welkom thuis". Ik ken deze machteloze woede/verdriet helaas ook maar al te goed. Je beschrijft het wederom op briljante wijze... Ying yang, goed en kwaad woont naast elkaar.... Je flexibele intelligentie geest kan God dank deze tegenslag vrij snel zo begrijp ik in perspectief zien.
    Well done & love,
    Davy.

• 31 December 2014 - 20:10

Jeanne:

Jezus dat is wel even slecht thuiskomen in een hele slechte droom! mijn grootste angst als ik mijn huisje verlaat. Wat een naar thuiskomen zeg. Sterkte! En inderdaad dit jaar snel afsluiten en uithuilen en opnieuw beginnen in 2015! Kus, Jeanne

• 01 Januari 2015 - 07:53

Carole.taal@casema.nl:

Gloeiende gloeiende kachelpook zou ik zeggen. Kan zo boos worden als iemand aan andermans spullen zit! Maar goed, daar koop jij niets voor. Ik hoop voor jullie dat er toch nog iets ergens vandaan komt (wie weet krijgt dief/dieven wel spijt) maar dat ene, die prachtige reis, dat kan zelfs Age M. Jullie niet afpakken. Lieve Joost & A, graag wil ik bij een volgend avontuur jullie weer lezen, dus wat mij betreft: ga lekker iets nieuws plannen.
    Lieve groeten en voor 2015 veel geluk, voorspoed en mooie reizen XXX

• 02 Januari 2015 - 18:22

Jan Hammer:

Beste Annebeth en Joost,
    Ik lees je laatste reisverslag (Zachte landing) nu pas en heb met jullie te doen. Afgrijselijk om zo thuis te moeten komen. Maar fijn om ook te lezen hoe jullie met dit soort ellende omgaan. Daarom alleen al is het telkens weer leuk om jullie avonturen mee te mogen maken. Ik hoop jullie snel weer eens even te zien. Jullie moeten de groeten hebben van Rijkel die ik vandaag sprak. Zij leeft ook met jullie mee.
    Tot gauw een keer.
    Hartelijke groet.
    Jan.

• 07 Januari 2015 - 12:17

Lucie:

Heb genoten van jullie reisverslagen. Enige die ik heb gemist was deze laatste, omdat we in Engeland zaten zonder internet. Nu pas gelezen, want, oh ja, die had ik nog gemist, en vreselijk geschrokken. Wat een afschuwelijke ervaring en juist de kluis, die je voor dat soort dingen hebt.
    Wens jullie veel sterkte en hoop dat je alles kunt reorganiseren.
    Lieve groetjes en tot gauw.