Japan, here we come - Reisverslag uit Perth, Australië van Joost Hillen - WaarBenJij.nu Japan, here we come - Reisverslag uit Perth, Australië van Joost Hillen - WaarBenJij.nu

Japan, here we come

07 April 2018 | Australië, Perth

We zitten op het vliegveld van Perth, klaar voor onze vlucht met Garuda Airlines naar eerst Jakarta en aansluitend Japan. Ruim een week in Kyoto en Tokyo.
Toen we deze reis ontwierpen wisten we dat er een paar stevige overgangen in zouden zitten. Die van Myanmar naar Australië heb ik al eerder beschreven, die van Australië naar Japan zal niet minder heftig zijn, vermoeden we, en dan bedoelen we niet alleen de heerlijke temperatuur van Perth (dertig graden) naar die van Kyoto (tien......)

We willen ervaren wie nou het meeste gelijk hebben: onze informanten die het maar een moeizaam te snappen land vonden of zij die nou juist juichend terugkwamen. Als we ons na die week aansluiten bij de tweede groep gaan we een volgend keer langer, en ook wat verder weg van de aangewezen bestemmingen, die we nu gaan bezoeken.

Eerste target is Osaka, dat we onmiddellijk dienen te verlaten door direct de nu nog geheimzinnige Japan Rail Pas te activeren, de eerste de beste trein naar Kyoto Centraal te nemen, ons daarvandaan als de brandweer naar het hotel te verplaatsen (4 minuten hollen) en dan ogenblikkelijk dóór naar het Philosofenpad, alwaar we misschien, misschien, héél misschien de allerlaatste kersenbloesem kunnen zien, voordat deze ‘vermept en uitgeloeid’ (zoals mijn zusje op zeer jonge leeftijd beschreef) de bodem bedekt.

Gelukkig vertaalt Google Translate inmiddels ook teksten op borden: richt je camera en word wijzer. Zonder deze functionaliteit zou ik niet ver komen, want mijn japans is al een tijd niet meer wat het geweest is.....

Tot in Japan, onze vlucht gaat boarden! Stay tuned

• 07 April 2018 - 11:10

Wilma:

Zitten jullie in het Granvia? Pas op als je koffie gaat drinken in de hotelbar bovenin. Voor je het weet ben je EUR 40 kwijt :-)

• 07 April 2018 - 13:02

Aleksandra:

Japan! Daar zijn we ook een paar jaar geleden geweest. Wij behoren zeker tot de tweede groep :). Wat een geweldig land vonden wij het! De beleefdheid van de mensen, prachtige natuur (weliswaar voornamelijk in het Zuiden van Japan), de machtige Fuji-san, heerlijk eten (inclusief een van de beste rundvleessoorten die we ooit hadden gegeten!).
    Tip: op elk station (en vaak bij allerlei bezienswaardigheden) kun je in Japan souvenir-stempels verzamelen. Ze hebben ook speciale boekjes ervoor. Zo blij als kinderen waren we op bepaald moment met elk nieuw verworven stempel.
    Veel plezier in ieder geval!!! Warme groet, Aleksandra

• 07 April 2018 - 16:58

Bo:

Ben benieuwd naar nieuwe verhalen. Ben alleen in Kyoto geweest, aziatische club kampioenschappen dames, lachen was dat.
    Hoop dat de kersen bloesem nog mooi is. Zo niet , volgend jaar, deze tijd, hier een uurtje van ons huis , prachtige hele oude kersenbomen, vol in de bloei.(kon geen fotootje erin hangen, van vandaag)
    Veel plezier

• 07 April 2018 - 22:47

Suzanne:

Vermept en uitgeloeid, dat is inderdaad een tijd geleden. Net als het bovenste bed in dV kindergang, waar ik nu lig...
    Geniet van de Japanse ervaring en schrijf maar eens een mooi gedichtje over die ( uitgeloeide) bloesem...